Vilkår for aftalekunder
Vilkår
Følgende Bizz betingelser er gældende fra d. 9. september 2024.
1.1 ALSLINJEN ejes og drives af Molslinjen A/S, Færgevej 7A, 8000 Aarhus C, CVR. 17 88 12 48. Enhver aftale med ALSLINJEN indgås således med Molslinjen A/S som modpart
1.2 En aftale om ALSLINJEN Bizz er en aftale mellem ALSLINJEN og en kunde om overførsel af et køretøj til specielle priser inden for vilkår beskrevet i afsnit 3.1
2.1 En ny aftale om ALSLINJEN Bizz indgås online på www.alslinjen.dk. Aftalegrundlaget er disse vilkår og en online aftale samt aktuel prisliste for ALSLINJEN Bizz. Gældende vilkår samt prisliste kan hentes på www.alslinjen.dk
2.2 Ved indgåelse af aftalen vælger kunden at- registrere nummeret på en eksisterende BroBizz fra ALSLINJENs bizz-udsteder BroBizz A/S som ønskes benyttet eller
bestiller en BroBizz hos BroBizz A/S på www.brobizz.com mod betaling af depositum og efterfølgende registrerer sin BroBizz på aftalen hos ALSLINJEN på www.alslinjen.dk
2.3 Ved indgåelse af aftalen giver kunden sit samtykke til, at ALSLINJEN og BroBizz A/S udveksler oplysninger som beskrevet i følgende
- fakturering og betaling ved anvendelse af BroBizz i forbindelse med rejser med ALSLINJEN, årsafgift og ikke rettidigt afbestilte rejser (no show) foregår via BroBizz A/S i henhold til de vilkår, som BroBizz A/S har opstillet
- ALSLINJEN modtager automatisk oplysninger fra BroBizz A/S om kunden, herunder navn, adresse, telefon, mobil og e-mail-adresse
- ALSLINJEN udveksler opdateringer af oplysninger med BroBizz A/S medmindre du udskifter din BroBizz
- Har du fået en ny BroBizz aftale skal du blot logge ind på din aftale og ændre dine oplysninger, så det korrekte BroBizz-nummer er registreret
- ALSLINJEN videregiver alle nødvendige oplysninger til BroBizz A/S om kunden til brug for korrekt opkrævning af kunde for rejser med ALSLINJEN.
2.4 Kunde modtager bekræftelse med aftalenummer og adgangskode pr. e-mail umiddelbart efter online registrering. Aftale er gyldig, når kunde modtager bekræftelse fra ALSLINJEN og fysisk er i besiddelse af den på aftalen registrerede BroBizz.
- registrere nummeret på en eksisterende BroBizz fra ALSLINJENs bizz-udsteder BroBizz A/S som ønskes benyttet eller
3.1 Vilkår for brug af aftalen
ALSLINJEN Bizz Standard gælder overførsel af en valgfri personbil (totalvægt 3.500 kg), inkl. 9 personer.
ALSLINJEN Bizz 10 gælder overførsel af en valgfri personbil (totalvægt 3.500 kg, længde maks. 6 m) inkl. 9 personer. Der betales den samlede pris for 10 enkeltrejser ved første check-in for 24 måneder. Når de 10 enkeltrejser er benyttet, betales automatisk for 10 nye enkeltrejser ved første check-in herefter. Ikke benyttede rejser kan ikke overføres efter periodens udløb. Forudbetalte ikke benyttede rejser kan ikke refunderes.
ALSLINJEN Bizz Måned gælder overførsel af en valgfri personbil (totalvægt 3.500 kg, længde maks. 6 m) inkl. 1 person. Der kan mod betaling pr. person, medbringes op til 8 medpassagerer på denne aftale. Den samlede pris for månedsaftalen betales ved første check-in. Når perioden udløber, betales automatisk for næste måned ved første check-in efter sidste gyldighedsdato.
ALSLINJEN Bizz MC gælder overførsel af en valgfri MC inkl. 2 personer. Aftalen kan ikke benyttes ved rejse med sidevogn/anhænger.
ALSLINJEN Bizz 10 MC gælder overførsel af en valgfri MC inkl. 2 personer. Der betales den samlede pris for 10 enkeltrejser ved første check-in i 24 måneder. Når de 10 enkeltrejser er benyttet, betales automatisk for 10 nye enkeltrejser ved første check-in herefter. Ikke benyttede rejser kan ikke overføres efter periodens udløb. Forudbetalte ikke benyttede rejser kan ikke refunderes. Aftalen kan ikke benyttes ved rejse med sidevogn/anhænger.
ALSLINJEN Bizz Måned MC gælder overførsel af en valgfri MC inkl. 1 personer. Den samlede pris for månedsaftalen betales ved første check-in. Når perioden udløber, betales automatisk for næste måned ved første check-in efter sidste gyldighedsdato. Aftalen kan ikke benyttes ved rejse med sidevogn/anhænger. Hvis du har indgået ALSLINJEN Bizz aftale, rejser du til Standardbillet-pris på LANGELANDSLINJEN, FANØLINJEN OG SAMSØLINJEN, hvis du benytter din Bizz på en af de ruter. Hvis du ønsker at oprette en Bizz-aftale på en eller flere af de tre forannævnte ruter, er det muligt via deres respektive hjemmesider. Priser og mere information om de aktuelle ALSLINJEN Bizz produkter findes på www.alslinjen.dk.3.2 Der skal bestilles plads via hjemmesiden www.alslinjen.dk/aftaler – log ind med mailadresse og adgangskode
3.3 Bizz kan kun benyttes til 1 køretøj pr. afgang. Kunden skal montere bizz indenfor i forruden på bil. Bizz skal placeres øverst i midten. Såfremt kunden ikke ønsker at køre med bizz i forruden hele tiden, skal den monteres inden der køres ind på havneområdet. Hvis bizz ikke medbringes, eller BroBizz-aftalen hos BroBizz A/S ikke er aktiv, kan ALSLINJEN Bizz aftalen ikke benyttes. Kunden må købe standardbillet, og har ikke efterfølgende mulighed for refusion.
3.4 Pris for overførsel fastsættes ud fra den til enhver tid gældende prisliste på afrejsedato, og opkræves sammen med den indeværende periodes første rejse.
3.5 Fakturering og betaling for rejser med BroBizz foregår efter check-in via BroBizz A/S.
3.6 Kunde accepterer at ALSLINJEN kan fotografere køretøjet ved check in.
3.7 Billetkontrol: Der udføres billetkontrol på rederiets færger. Hvis kunde ikke kan forevise gyldig rejsehjemmel og legitimation, når dette er påkrævet i henhold til vilkår, eller vilkår for brug af aftalen ikke er fulgt, udskrives kontrolafgift på kr. 750,00. Kontrolafgift skal betales sammen med ny gyldig billet.
4.1 De af kunden afgivne oplysninger, samt de oplysninger som ALSLINJEN får overført fra BroBizz A/S, anvendes til administration af ALSLINJEN Bizz produktet. Oplysningerne kan også anvendes til målretning af informationer og tilbud.
4.2 ALSLINJEN forbeholder sig ret til med almindelig post, e-mail eller sms at sende generelle orienteringer til kunden, herunder trafikinformation fra ALSLINJEN.
4.3 ALSLINJEN vil, såfremt kunden har givet accept hertil, sende elektroniske nyhedsbreve og tilbudsmail til kunden på e-mail og via sociale medier. Elektroniske nyhedsbreve og tilbudsmail omfatter såvel markedsføring af produkter solgt af ALSLINJEN som markedsføring af produkter fra BroBizz A/S.
4.4 Du har ret til indsigt i de personoplysninger, som ALSLINJEN behandler om dig. Du har også ret til at gøre indsigelse mod behandlingen og til at bede om, at urigtige eller vildledende oplysninger slettes eller berigtiges. Henvendelse kan ske via persondata@molslinjen.dk.
5.1 Kunden kan til enhver tid opsige aftalen med øjeblikkelig virkning. Opsigelse skal ske skriftligt. Opsigelse giver ikke kunden ret til forholdsmæssig refusion af årsafgift og/eller refusion af ikke benyttede forudbetalte rejser via BroBizz A/S.
5.2 Såfremt kunden tilbagekalder samtykket i punkt 2.3, udgør dette opsigelse af aftalen med øjeblikkelig virkning. Opsigelse giver ikke kunden ret til forholdsmæssig refusion af pris for Månedsaftale, årsafgift og/eller refusion af ikke benyttede forudbetalte rejser via BroBizz A/S.
5.3 Aftalen er gældende 12 måneder fra første rejsedato.
- Alle aftaler undtagen ALSLINJEN Bizz 10: Efter udløb af 12 måneders periode fornyes aftalen automatisk ved første rejse. En benyttelse efter udløb anses som fornyelse af aftalen for 12 måneder.
- ALSLINJEN Bizz 10: Efter udløb af 24 måneders periode fornyes aftalen automatisk ved første rejse. En benyttelse efter udløb anses som fornyelse af aftalen for 24 måneder.
5.4 Aftalen gælder, indtil den opsiges af en af parterne, dog senest ved udløb af Molslinjens besejlingskontrakt på overfarten Bøjden - Fynshav med ALSLINJEN. Opsigelse giver ikke kunden ret til forholdsmæssig refusion af pris for Månedsaftale, årsafgift og/eller refusion af forudbetalte ikke benyttede rejser via BroBizz A/S.
5.5 Aftalen ophører øjeblikkeligt, såfremt kunden misbruger eller forsøger at misbruge aftalen. Ophør giver ikke kunden ret til forholdsmæssig refusion af pris for Månedsaftale, årsafgift og/eller refusion af ikke benyttede forudbetalte rejser via BroBizz A/S.
5.6 Aftalen er uoverdragelig for kunden.
6.1 ALSLINJEN kan ændre aftalevilkår med en måneds varsel. Såfremt kunden ikke opsiger aftalen inden for denne måned betragtes dette som accept af de nye aftalevilkår. Varsling kan ske med almindelig post, e-mail og sms.
7.1 Aftalen er undergivet dansk ret. Henvendelse til ALSLINJEN kan ske pr. email til kundeservice@alslinjen.dk eller skriftligt til ALSLINJEN, C/O Molslinjen A/S, Færgevej 7A, 8000 Aarhus C. I øvrigt henvises til www.alslinjen.dk for yderligere oplysninger.